سيستم هوشمند خانه تنها با 2 ابزارك

 

 

با استفاده از تنها 2 ابزارك هوشمند مي توني سيستم هوشمند خانه را راه اندازي كني و فرمانروايي تو آغز كني. توي اين مقاله بهت ميگم كدو دوتا ابزارك مهم اند.

 

از جمله آيتم هايي كه زندگي ما را متحول مي كند مي توان به سيستم هوشمند خانه اشاره كرد. امكانات جذاب اين سيستم ها در كنار اسايش و رفاهي كه براي كاربران به ارمغان مي آورند سبب استقبال گسترده كاربران از آن ها شده است. در يك خانه هوشمند با نصب اپليكيشن و اتصال به اينترنت مي توانيد فرمانروايي خود را آغاز كنيد. شما تعيين مي كنيد كه چه دستگاهي و در چه زماني تغيير وضعيت بدهد. حتي مي توانيد براي تجهيزات مختلف برنامه كاري هفته اي، ماهانه و حتي سالانه تعيين كنيد.

با بهره مندي از سناريوهاي سيستم هوشمند خانه، اقدامات متنوع و متفاوتي را تنها با يكبار لمس صفحه موبايل مي توانيد مديريت كنيد. در اين مقاله به بررسي امكانات فرمانروايي شما و معرفي سربازاني كه فرمان هاي شما را اجرا مي كنند مي پردازيم با من همراه باشيد.

سيستم هوشمند خانه

در يك تعريف ساده خانه هوشمند به مكاني گفته مي شود كه در آن كليه عمليات كنترلي به كمك تلفن همراه هوشمند مديريت مي شود. يك اپليكيشن كاربردي رابط كاربر با سيستم هوشمند است. براي تغيير وضعيت هر يك از تجهيزات متصل به خانه هوشمند كافي است آيكون مربوط به آن را يكبار لمس كنيد.

اپليكيشن پس از دريافت دستورات شما، پيام هاي لازم را از طريق اينترنت براي تجهيزات ارسال مي كند. تجهيزات پس از دريافت فرامين كاربر از بستر اينترنت بلافاصله آن را اجرا و نتيجه را به كاربر گزارش مي كنند.

سيستم امنيتي     خانه هوشمند  

امكانات يك خانه هوشمند

بسته به نوع تجهيزاتي كه در سيستم هوشمند خانه مورد استفاده قرار مي گيرند، امكانات قابل ارائه متفاوت هستند. از جمله موارد مهم كه بر امكانات خانه هوشمند اثر مي گذارد مي توان به زيرساخت سيم كشي، پروتكل ارتباطي تجهيزات و برند تجهيزات مورد استفاده اشاره كرد.

اما اصلي ترين امكاناتي كه در خانه هاي هوشمند ارائه مي شوند را مي توان در چند مورد خلاصه كرد:

  • كنترل هوشمند تجهيزات روشنايي
  • كنترل هوشمند لوازم برقي
  • كنترل هوشمند پرده ها و كركه هاي برقي
  • كنترل هوشمند سيستم امنيتي
  • كنترل هوشمند سيستم هاي سرمايش و گرمايش
  • كنترل هوشمند درب پاركينگ و درب آپارتمان
  • و

سيستم هوشمند خانه را مي توان به دو بخش نرم افزاري و سخت افزاري تقسيم كرد. بخش نرم افزاري شامل اپليكيشن خانه هوشمند و كليه برنامه هايي مي شود كه كاربر براي كنترل تجهيزات تعيين مي كند. در برخي سيستم ها اين برنامه ريزي ها توسط خود كاربر انجام مي شود اما در برخي از سيستم ها به دليل پيچيدگي عملكرد، برنامه ها و سناريوها توسط يك كارشناس فني انجام مي شود.

سخت افزارهاي مورد استفاده در خانه هوشمند با توجه به قابليت مورد انتظار متفاوت هستند. برخي از اين تجهيزات به منظور يك عملكرد واحد توليد شده اند اما گروه ديگري از آن ها كاربردهاي بسيار متنوعي دارند.

تجهيزات مورد استفاده در سيستم هوشمند خانه

همانطور كه اشاره شد با توجه به نوع امكانات مورد ارائه در يك خانه هوشمند، تجهيزات مورد استفاده در آن ها نيز متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفي مهترين تجهيزات مورد استفاده در خانه هوشمند و كاربردهاي هر يك از آن ها مي پردازم.

اسمارت سكيوريتي    شهر هوشمند ايران

كليد لمسي هوشمند

نور و روشنايي نقش بسيار پر رنگي در زندگي امروزي دارند. حتي تصور زندگي بدون حضور روشنايي لامپ ها دشوار و زجرآور است. با توجه به اهميت روشنايي در زندگي امروز، كنترل هوشمند تجهيزات روشنايي از جمله امكاناتي است كه در همه خانه هاي هوشمند ارائه مي شود.

تجهيزات مختلفي را مي توان براي هوشمندسازي روشنايي مورد استفاده قرار داد اما جذابترين گزينه در دسترس، كليد لمسي هوشمند است. اين كليدها در انواع مختلف و رنگ هاي متوع عرضه مي شوند. كليد هوشمند علاوه بر كنترل هوشمند روشنايي به عنوان يك المان دكوراتيو جلوه هاي بصري خاصي را به خانه شما مي بخشد.

رله هوشمند

از رله ها مي توان به عنوان پر كاربردترين تجهيزات سيستم هوشمند خانه ياد كرد. تقريبا تمام امكانات خانه هوشمند را مي توان با اين تجهيزات ارائه كرد. عملكرد رله ها مانند يك فيوز مينياتوري ساده است با اين تفاوت كه رله ها را مي توان از راه دور و به كمك اپليكيشن موبايل كنترل كرد. تمام تجهيزات الكتريكي كه با قطع و وصل برق روشن و خاموش مي شوند را مي توانيد با رله هوشمند كنترل كنيد.

 

تجهيزاتي از قبيل ماشين لباسشويي، تلويزيون و … كه علاوه بر اتصال برق نياز به تعيين برنامه جهت آغاز كار دارند را نمي توان با رله هوشمند كنترل كرد. با يك تست ساده مي توانيد تعيين كنيد كدام وسايل امكان كنترل شدن با رله هوشمند را دارند. كليد دستگاه را در وضعيت روشن قرار دهيد. سپس در همين حالت دوشاخه را از پريز جدا مجددا به پريز وصل كنيد. چنانچه دستگاه مورد نظر روشن شد، قابليت كنترل با رله هوشمند را دارد در غير اينصورت نمي توانيد آن دستگاه را به سيستم هوشمند متصل كنيد.

كدام تجهيزات ضروري هستند؟

اگر قصد استفاده از سيستم هوشمند خانه را داشته باشيد مي توانيد غالب امكانات خانه هوشمند را با كليد و رله هوشمند پياده سازي كنيد. نكته مهمي كه قبل از هر اقدامي بايد انجام دهيد نيازسنجي دقيق و اصولي است. نكته ديگري كه بايد مورد توجه قرار بگيرد، نوع و نحوه اتصال تجهيزات به اينترنت است.

برخي از تجهيزات هوشمند به صورت مستقيم به اينترنت متصل مي شوند اما گروهي ديگر براي اتصال به اينترنت به يك دستگاه واسط نياز دارند. چنانچه از اين تجهيزات براي سيستم هوشمند خانه استفاده كنيد، دستگاه كنترل مركزي اصلي ترين سخت افزاري است كه بايد تهيه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد